Alla inlägg under januari 2009

Av Johanna - 29 januari 2009 22:19

Bleh då var febern tillbaka..däckade vid fem och vaknade efter halv åtta. Känner mig väldigt orolig att jag inte ska friskna till, tills lördag. Men jag hoppas, kurerar mig nu med massa vatten med citron. Känner mig gnällig nu, det är ju faktiskt mot mina principer!


Vad är positivt då? Ja massa saker! När man pendlar som jag gör så hinner man tänka väldigt mycket. Jag har funderat på vad som gör mig lycklig och kom fram till att det är inte några större saker och kostar inte en förmögenhet heller. Jag blir lycklig när min sambo är glad, när jag kommer hem och maten står på bordet, när jag får en blombukett, när jag har en helg obokad och bara ska umgås med mina nära och kära, morgonpromenad en lördag, tända ljus, nyduschad och lägga mig i rena lakan, sola, äta picknick en sommardag vid havet... Ja listan kan göras hur lång som helst :)


Jag tror att man måste se de positiva sakerna som finns och inte gnälla över småsaker. Visst ibland är saker och ting motiga, men då får man försöka att ta fram det som gör en glad. Det hjälper en del i alla fall tror jag :)


Nu kommer Mattias snart hem och det gör mig glad :)

Kram och Puss

BTW

Av Johanna - 29 januari 2009 16:14

Jag kan sätta check på hallon, provade att äta ett par hallon idag och min tunga svullande inte :) Har inte provat blåbär ännu, men hoppas hoppas hoppas att det inte var dem som fick mig att reagera konstigt.


Kram och Puss - kärlekstuss

Av Johanna - 29 januari 2009 15:57

Nu är jag tokmätt, eftersom jag inte riktigt orkar göra mat så blev det en pizza, ja det enda jag behövde göra var att gå till pizzerian en våning under vår lägenhet, det tyckte jag kändes lagom i och med att jag inte är riktigt kry. Jag tog en smaskig en med banan, oxfilé, champinjoner och bea, fan vad gott. Men jag vet inte om pizza-snubben tyckte att jag såg benig ut eller bara ville vara snäll då han skickade med pizzasallad och bröd på köpet..Ja vad ska man säga, Johanna är ju inte svår, så jag drog i mig brödet också som kändes stort som en hel brödlev.


Nu tänkte jag sätta igång Australia, men ja, det är ju så hightech här hemma så det gick ju åt skogen...Jag som trodde att jag hade gjort allt så rätt. Dock kan det bero på den sladd jag hittade som nog ska vara mellan datorn och tv.n, en hade jag redan lyckats hitta en passande hål till :P Men som sagt jag hittade en till som inte fanns något hål till i Darlings dator. Suck...kan i och för sig titta direkt på laptopen men det känns la väldigt onödligt när vi har en så nice tv. Jag ringde datasupporten = Darling, och han avvisade mitt samtal ! Kan väl inte vara möjligt att SVT har viktigare saker de vill ha hjälp med än detta ?? ;)


Usch nu börjar jag bli yrslig..ska vila nu.

Kramis och Pussis.



Av Johanna - 28 januari 2009 20:35

Då har man blivit sjuk då - IGEN.

Nummer 1, jag har inte tid att vara sjuk, det är as mycket att göra på jobbet.

Nummer 2, i helgen ska jag och syrran ner till Jönköping på inflyttningsfest och massa gamla kompisar kommer att vara där..

Nummer 3, det är såklart allmänt tråkigt att vara sjuk.


Nu på kvällen sitter jag i alla fall upp i soffan, jag har typ sovit hela dagen.. Men det är ju det bästa för att bli frisk har jag förstått.


Jaha ska man se Australia kanske..den håller ju på 2 h och 45 min så frågan är om jag orkar så här sent.. Försökte att hitta en textning med min Älsklings hjälp, men de var visst värdelösa på engelska de som hade "översatt". Får bli utan text, går det mä. Vi har ju en ny toppen-tv nu, så det är skillnad att se på film nu :) Hihi Ni skulle sett när vi transporterade hem den. Den fick inte ligga ner då det är en plasma, så Matte satt fram och körde min bil, han såg ut en som fällkniv och satt på minimalt utrymme stackarn...han gjorde ett sjukt bra jobb med tanke på att han inte är världens minsta kille direkt..lång och muskulös :D Hur som så satt jag bakom tv-kartongen i baksätet på alla fyra och försökte att hålla kartongen upprätt, stövlar och allt på mig.. ja det såg nog riktigt skoj ut. Vi fick hem den i alla fall med ett grymt teamwork mellan mig och Älsklingen :)


Nu blir det att vila lite igen.

Kramis och Ciao.

Av Johanna - 26 januari 2009 21:03

Är det som gäller, min Darling har nämligen jour denna veckan på jobbet. Han kommer dock hem och sover med mig vilket är tur, annars skulle jag drabbas ännu värre av den hemska saknar-sjukan...


Den där nissen Obama verkar visst göra en del underverk. Han verkar vara en rätt hygglig snubbe, det är min bedömning utan att vi  har tagit en fika på stan...Kanske att USA kan bli ett trevligare land att bo i när han har varit och vispat om. Mumma, vispat om...i vaniljsåsen, fan vad gott det är, med blåbärspaj såklart.


Måndagen är över, ja i alla fall arbetsmässigt, vet ju att även om tisdagen också är det vanliga kaoset så kommer den att vara mycket bättre :) Konstigt nog är jag rätt pigg idag, det är ju inte illa med tanke på hur ofta jag är trött :P

Skulle dock vilja att jag och min mage var lite mer kompisar. Den kör någon sorts egen kramp-lek utan lov från varken mig eller min övriga kropp! Förstår inte varför, det kan väl inte bero på att jag sover för lite, stressar alldeles för mycket, äter för dåligt, tränar för lite, lägger minst 12 timmar per dag till att jobba/pendla...nej nej det är INTE möjligt...Dohhhhh.


I helgen var jag och Älsklingen på bio, vi såg Jim Carrey's "Yes Man", jag fick mig en tankeställare då jag verkligen borde vara med i "No Woman". Har fått höra många gånger att jag borde säga nej lite oftare. Gäller i många olika lägen, och ja, varför ska det vara så svårt då? Jag ska fundera ut det och kanske jag återkommer i frågan.


Jag blev assugen, som vanligt, på en smoothie. Så jag gjorde en och drack förut, då vet Ni, min tunga svullnade! NEJ tänkte jag, ska jag bli allergisk mot smoothie?! Men jag insåg rätt snabbt att det är såklart en ingrediens :P Jag tål sen kanske 7 år tillbaka inte jordgubbar, så tänk om jag har framkallat en allergi mot hallon eller ännu värre BLÅBÄR =( Hur som så har jag inte blivit helt normal i käften ännu, men svullanden har gått ner. Var och glodde mig i munnen och förut och det såg nu ok ut, förutom att jag blev lite chockad över hur "blue baperdi" jag var. Men det kommer ju att gå över, så ingen fara på taket. Lära prova och käka lite bär i morgon igen, måste försäkra mig om att jag kan äta dem...


Blev skitsur förut då jag hade skrivit ett långt inlägg och på något himla vis lyckades jag stänga ner fönstret och ja, så var hela inlägget borta utan att vara sparat. Men asså hallå, jag är van vid att man får en fråga av datorn "Vill Du spara innan Du stänger ner?" Nej säger man då, då säger datorn "Är det riktigt säkert att Du inte ska spara?" NEJ säger man då igen och tycker att datorn är astjatig, "ÄR det säkert, Du kanske vill använda detta Du skrivit senare?" Då väljer man till slut att stänga ner datorn för man fattar inte hur man ska få bort alla frågor och så när man väl loggar på igen så ligger det någonstans och skräpar i nåt "utkast".

ELLER INTE. Jag ska nog iofs be mig dataexpert till Darling och fixa så det finns i denna blogg, då kommer det aldrig att hända mig igen och jag kommer inte att vara puttis och då kommer jag inte att göra mig en tröst-smoothie som gör att min tunga svullnar. Ja så var det med det :)


Weee snart kommer Älsklingen, ska nog tvaga mig tills dess :P


Puss på Er !


Av Johanna - 25 januari 2009 16:28

Så sjukt trött jag är..varit och tränat stryketräning, blev verkligen helt slut. Men skönt var det :) Snart kommer Sis, Samme, Millis och LH hit, alla ska se på fighting utom jag och Sis. Det är ju liksom inte riktigt vår grej, som jag har sagt förut ;) Men det ska bli toppen att träffa Sistöör, det sker alldeles för sällan. Men nästa helg ska vi till Linda Grolschen i Jönköping, ska bli så roligt att träffa gamla kompisar :D Var inte igår kan jag säga...man kommer ju ha 1000 saker att prata om :)


Asså det börjar närma sig kan jag säga, snart lämnar jag 20-talet, eller vad man ska säga :P Fattar det inte, tyckte jag var 25 nyss. Men men jag har ingen åldersnoja eller så, umm tror jag inte iaf :P Tycker hur som att tiden går otroligt snabbt.  


En sak som gör att jag känner av min ålder, det är den sjukt vidriga bakisen jag åker på när jag har varit ute..som i fredags, då var vi ute med jobbet, det var skoj, men jag blev ju så bakis trots att jag inte drack så mycket. Men men huvudsaken att man har roligt :)


Nä nu ska vara social med mina nära och kära - Puss Puss !


Av Johanna - 19 januari 2009 20:49

Är jag idag, som jag är alla andra dagar också i och för sig..


Dagens höjdpunkt var när Radiotjänst ringde - jag har längtat må Ni tro :P De började rabbla massa regler om att det är lag på att betala tv-licens och vad det kostade och dittan och dattan... Till slut kunde jag inte hålla mig utan avbröt tanten: - Min Sambo JOBBAR på Sveriges Television ! Fan vad nice och tala sanning :P Tanten blev lite spak och frågade mig - VAD heter han?? När jag berättade det så tog det henne exakt EN sekund att bekräfta att så var fallet?! Jag tyckte det var skumt, stod de som jobbar på SVT på en blinkande lista i plytet på tanten eller? Hur som tyckte jag det var kul hihi.


Min sambo måste haft det grymt stressigt när han var hemma och vände idag. När jag kom hem från jobbet låg inte bara kläder framme utan matlådan låg på golvet i hallen och en yoghurt stod i hyllan i hallen! Ja så kan det gå...


Nä nu lutar det åt en smooothie, mumma :D


Pöss !


Av Johanna - 18 januari 2009 18:15

Hola PÅ Er.

Då har ännu en helg svischat förbi mina stora förvånade ögon..ja man hänger ju inte med den där snubben som kallas för tid längre...


Idag har vårt besök åkt hem till Kalmar igen. En av mina bästa vänner, hennes sambo och lilla pojk har varit här. Snacka om att det blev tyst när de hade åkt, en liten parvel på 2,5 månad går en ju inte oberörd förbi direkt :)


Idag har jag tagit ett varv i gymet, blev lite bröst (får ej träna mycket bröst enligt min kiropraktor), rygg, axlar mm. Det var skönt efteråt :) Mindre skönt just nu när jag visst "råkade" dra en pizza med fett med bea på efteråt. Min mage är tung nu...:P Men ja EN pizza per månad tänkte jag var ok, eller hur?! Man lära ju unna sig nåt flött och fett ibland...Illa när jag försöker att försvara mig själv i en blogg jag skriver själv :P


Snart kommer LH och Millis hit och ja Keso antar jag, hur som ska de se på UFC. Så det menas med att jag har tre timmar att strö på egen hand, jag är nämligen inte förtjust i detta med fighting. Skulle däremot vilja lära mig lite grepp själv, Matte har gjort några försök att visa mig. Men jag känner att det krävs nog en del övning, för när jag väl har fått till de där greppen så har fienden hunnit dunka ner mig för länge sen :P


Se Bolt, den är bra och så söööt :)

("och alldeles ensam"...:P, Emma fattar...)


Pussisar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards