Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Hemma igen.

Av Johanna - 1 februari 2009 20:40

Då var jag hemma efter helgens bravader. Jo jag trotsade febern och åkte i alla fall. Hade det varit vilken annan vanlig fest som helst så hade jag aldrig åkt, men det var ju med mina gamla polers, det bara gick ju inte att missa. Syrran och jag intog X2000 första klass vagn, det var värt att betala bara för att se syrran sjukt nöjda min när hon åkte...Hennes kommentar: "-Jag skulle luuuugnt kunna bli lyxhustru. " Jag tyckte att det var mer praktiskt att kanske skaffa ett jobb där hon reser en del :P Vad vet jag...hihi, skoj var det att se i alla fall. Själv kände jag mig som i en dimma av feber och yrsel..jag nära på knarkade ibumetin under lördagen för att orka. Men jag måste säga att jag var en mycket tapper riddare, för stundvis var jag inte pigg alls. Hur som så hade vi väldigt skoj och tiden gick väldigt fort.


I morgon är min plan att åka och jobba, hoppas att jag orkar. Då ska jag komma ihåg att gå till vårt nya kontor, ska bli skoj med nya lokaler, jag hoppas på att det kommer att vara en mycket tystare och lugnare miljö att jobba i, för det har det verkligen inte varit nu.


Jag har inte några (vad jag vet) direkta ovänner, utom en. Det är en liten sjukt irriterande sak som inte lämnar mig och min Älskling i fred. Jag vet inte hur många gånger den har avbrutit oss när vi ska mysa. Varje gång den avbryter oss så måste Matte ägna sig åt det den vill och givetvis handlar det om allt annat än vårt mys. Det som är ett plus är dock att det är endast var sjätte vecka som den stör oss samt att Matte tjänar väldigt mycket pengar på den. Värt att tillägga är också att det inte är en speciellt levande varelse utan hans sökare från SVT... :P


Imorgon är det måndag vilken betyder ny vecka - nya möjligheter :)


Hej hopp!

 
 
Emma

Emma

2 februari 2009 11:22

Det finns faktiskt lyxhustrur som jobbar :). De kanske bara jobbar lite när de har tid. Jag tror att en komikerkarriär och ett lyxhustruliv skulle kunna kombineras ganska lätt. Så har jag tid att sitta på caféer med mina väninnor med shoppingkassarna runt omkring mig och lillfingret pekandes i vädret.

http://www.emmaostlind.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 19 augusti 2010 10:26

Hejjjsssan! Jag börjar bli smått rastlös efter dag fyra hemma i sjukstugan. Men idag känner jag mig faktiskt bättre, inte lika mycket som en kamin :) Hoppas på att kunna jobba imorgon, men bäst att känna efter hur man mår! Peppar upp mig med lite S...

Av Johanna - 18 augusti 2010 15:58

Hola Bolla! Jag och soffan är för tillfället ett, eller ja de senast tre dagarna. Förkylning och feber, men det är bara att vila så går det över :) Dagens klagomur: Jag är som en levande kamin och jag kan inte ha öppet i vår ...

Av Johanna - 1 augusti 2010 22:08

Heeeellluuu. Denna helg har varit toppen, vi har verkligen gjort trevliga saker. Igår var jag ett par timmar hos frissan, blev nöjd, hon är bra min lilla frissa. Jag fick henne än en gång att göra mig mörk, fast hon så gääärna vill att jag ska vara...

...

Av Johanna - 28 juli 2010 20:20

Hejsaaaaan, jaha då försvann all energi =( Dag tre på mitt nya liv blev som en smäll på käften, jag känner mig skakig, energilös och sjukt sugen på allt som kan tänkas innehålla socker... Bleh. Men jag vet hur det var för ett par år sen då jag gj...

Av Johanna - 26 juli 2010 21:16

Hejsan, såja då har jag dammat av min blogg då.  Undrar just när jag skrev sist, jag har inte kollat, kanske i början av året? Jag kollar sen när jag skrivit klart.  Idag är första dagen på mitt förhoppningsvis lite hälsosammare liv. Jag antar ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards