Alla inlägg under februari 2009

Av Johanna - 28 februari 2009 13:11

Jahapp ja, nu kände jag ett starkt kall till att blogga, var ju ett tag sen. Har ju för övrigt, tro det eller ej, ett mycket upptaget liv som gör att jag inte alltid hinner och häcka framför datorn. Vilken dag ! Eller iofs vilken förmiddag menar jag, solen skiner himlen e blå. Men nu är klockan efter 13 och solen lyser med sin frånvaro, MEN det var underbart så länge det varade :) Darling är (som vanligt) ute och går, han har nämligen bestämt sig att gå minst 20 000 steg om dagen, han har hållt på ett tag och lyckas väldigt bra :) Tyvärr är hans sambo som vanligt på tok för trött för att ge sig ut på för mycket promenader...


Jaha om jag skulle fortsätta att läsa min bok...ska se filmen på bio med min Darling ikväll :) Kommer inte att hinna läsa ut den före bion, men men det gööör inget. Stieg Larsson är det btw.


Pösselipöss


Av Johanna - 15 februari 2009 12:10

 Hola På Er denna underbara söndag, eller hur vad det nu :P

Har nu hunnit haft en mysmorgon med min Darling, ätit frulle, druckit kaffe och sett Andra avenyn på SVT Play. Inte dåligt när klockan bara är tolv...


Jag har träningsvärk i armarna och framför allt i ryggen. Beror detta på träning då, NEJ det beror på att det var Alla <3 Dag igår. Logiskt va? :)

Darling och jag hade nämligen lite trevliga aktiviteter för oss denna kärleksdag. Vi började med att åka till Solna för ett tvåtimmarspass med grundkurs i klättring. Det är ju så roligt :) Det var så roligt att vi funderar på att gå en kurs så att vi även kan säkra varandra och inte behöver ha en intruktör med oss. Sen åkte vi och duschade och sen vart det middag på en restaurang på Kungsholmen som vi gillar. Vi åt och drack tills vi kände att våra (iaf min) magar päste över brallan. Mycket trevligt hade vi :)


 Förrsten när vi gick från restaurangen till T-banan så fick jag se en inredningsbutik med sjuuuuukt fina saker i. Innan frös jag som en gasell men DÅ stannade nästan tiden :P Jag vill dit !! Vilka maffiga saker, skulle såååklart passa perfekt hemma hos oss :D Får bli en ride dit någon dag. Matte lovade att följa med OM jag handlade nåt, lol brukar vara tvärt om annars :P Kanske beror på att jag har sprungit mycket i inredningsbutiker och inte handlat något, men tur är väl det för då skulle vi verkligen behöva att flytta till en större lägenhet för att få plats med allt :)

Idag blir det lugn myssöndag. Får se vad dagen har att erbjuda :)

Pussen från mig.

Av Johanna - 10 februari 2009 19:31

 Huvudet upp och fötterna ner i alla fall...ja så känns det just nu. Har väldigt ont i huvudet och känner av behandlingen igår. Kanske är därför jag har ont i huvudet i och för sig. Skönt med mittvoch i morgon, sen kommer en helg utan jobb, ska bli skönt. Blev en fika ikväll efter jobbet med en kollega, alltid lika trevligt. Man hinner liksom aldrig prata på jobbet, dessutom jobbar vi på olika avdelningar.


Känner för att ta ett pass i gymmet men har för ont i huvudet och är på tok för trött, får ta igen det en annan dag :) Kommer nog bli en promenad med Keso, vi ska visst hämta han och vara lite hundvakt. Då får jag ju lite motion ändå :)


Oh idag är det ju Andra avenyn igen, har börjat följa det, och ja, det är inte årets skådespelare med men vafan jag gillar serien ändå :P


Jaha det nog allt för nu.

Ses och hörs.


Av Johanna - 8 februari 2009 15:20

Goddagens alle mänsker.

Idag har jag sprungit på stan lite, Sumpan stan med andra ord. Tro det eller ej men här finns det mesta man behöver och lite mer. Efter sambons och min shopping inne i Sthlm igår sprack mina favvojeans i scheket :( Så jag var tvungen att hitta ett par nya. Blev ett par från Vero moda och en blus också. Sen vart det inredningsbutiker för hela slanten. Vårt hem kommer bli finare än finast snart :P Nu har jag laddat med smoothie och YES jag verkar till min otroliga lycka tåla bären :D Snart ska Älskling och jag gå och träna. Blev en sväng på gymmet även igår. Har lite nice träningsvärk i magen idag, den där plankan gör susen :)


I fredags kände jag mig för första gången kry från influensan, eller ja trött som få då, men det är ju numer standard...Jobbade kväll igår till midnatt, det gick bra trots lite strul emellanåt. Det känns helt ok att jobba kväll var 6:e lördag, det är rätt lättförtjänta pengar trots att det är tuffa pass.


I fredags kom jag hem utarbetad som vanligt efter en tuff vecka. Klev innanför dörren och möts av en icke stökig lägenhet, tända ljus och middag på G. Då blir man så glad i hjärtat...Den skyldige är min älskade sambo.


I morgon ska jag äntligen till min vän Kiropraktorn igen. Har sjukt ont i ryggen bleh. Bitvis står jag inte ut och kan inte sitta utan måste stå och jobba. Försöker att träna rygg och mage nu så att det ska bli bättre, får se vad Mr Kotknäckare har att säga i morgon. Det känns lite väl mycket i ryggen när jag styrketränar tyvärr...Lite oroväckade, men vi hoppas på det bästa.


Ikväll ska vi göra hemlagad pizza, ska bli mumma :) Vi är nämligen grymma på hemmagjord pizza ;)


Ciao !

Av Johanna - 1 februari 2009 20:40

Då var jag hemma efter helgens bravader. Jo jag trotsade febern och åkte i alla fall. Hade det varit vilken annan vanlig fest som helst så hade jag aldrig åkt, men det var ju med mina gamla polers, det bara gick ju inte att missa. Syrran och jag intog X2000 första klass vagn, det var värt att betala bara för att se syrran sjukt nöjda min när hon åkte...Hennes kommentar: "-Jag skulle luuuugnt kunna bli lyxhustru. " Jag tyckte att det var mer praktiskt att kanske skaffa ett jobb där hon reser en del :P Vad vet jag...hihi, skoj var det att se i alla fall. Själv kände jag mig som i en dimma av feber och yrsel..jag nära på knarkade ibumetin under lördagen för att orka. Men jag måste säga att jag var en mycket tapper riddare, för stundvis var jag inte pigg alls. Hur som så hade vi väldigt skoj och tiden gick väldigt fort.


I morgon är min plan att åka och jobba, hoppas att jag orkar. Då ska jag komma ihåg att gå till vårt nya kontor, ska bli skoj med nya lokaler, jag hoppas på att det kommer att vara en mycket tystare och lugnare miljö att jobba i, för det har det verkligen inte varit nu.


Jag har inte några (vad jag vet) direkta ovänner, utom en. Det är en liten sjukt irriterande sak som inte lämnar mig och min Älskling i fred. Jag vet inte hur många gånger den har avbrutit oss när vi ska mysa. Varje gång den avbryter oss så måste Matte ägna sig åt det den vill och givetvis handlar det om allt annat än vårt mys. Det som är ett plus är dock att det är endast var sjätte vecka som den stör oss samt att Matte tjänar väldigt mycket pengar på den. Värt att tillägga är också att det inte är en speciellt levande varelse utan hans sökare från SVT... :P


Imorgon är det måndag vilken betyder ny vecka - nya möjligheter :)


Hej hopp!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards