Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Godkväll.

Av Johanna - 29 januari 2009 22:19

Bleh då var febern tillbaka..däckade vid fem och vaknade efter halv åtta. Känner mig väldigt orolig att jag inte ska friskna till, tills lördag. Men jag hoppas, kurerar mig nu med massa vatten med citron. Känner mig gnällig nu, det är ju faktiskt mot mina principer!


Vad är positivt då? Ja massa saker! När man pendlar som jag gör så hinner man tänka väldigt mycket. Jag har funderat på vad som gör mig lycklig och kom fram till att det är inte några större saker och kostar inte en förmögenhet heller. Jag blir lycklig när min sambo är glad, när jag kommer hem och maten står på bordet, när jag får en blombukett, när jag har en helg obokad och bara ska umgås med mina nära och kära, morgonpromenad en lördag, tända ljus, nyduschad och lägga mig i rena lakan, sola, äta picknick en sommardag vid havet... Ja listan kan göras hur lång som helst :)


Jag tror att man måste se de positiva sakerna som finns och inte gnälla över småsaker. Visst ibland är saker och ting motiga, men då får man försöka att ta fram det som gör en glad. Det hjälper en del i alla fall tror jag :)


Nu kommer Mattias snart hem och det gör mig glad :)

Kram och Puss

 
 
Emma

Emma

30 januari 2009 06:06

Hehe, vilket sött blogginlägg. Du har så rätt så. Det finns mycket i livet som inte kostar något som man kan bli riktigt glad av. Fast jag har å andra sidan svårt att märka av det när jag har dåligt med pengar och konstant måste oroa mig för det. Det ska villigt erkännas. JÄTTEBRA att du inte är allergisk mot hallon! Jag tror du kommer friskna till tillräckligt för att åka ner! Och gör du inte det... ja, då får vi åka tillsammans en annan gång och så åker jag själv denna gång. Sorgligt, men du kan ju inte sitta där med feber!

http://www.emmaostlind.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 19 augusti 2010 10:26

Hejjjsssan! Jag börjar bli smått rastlös efter dag fyra hemma i sjukstugan. Men idag känner jag mig faktiskt bättre, inte lika mycket som en kamin :) Hoppas på att kunna jobba imorgon, men bäst att känna efter hur man mår! Peppar upp mig med lite S...

Av Johanna - 18 augusti 2010 15:58

Hola Bolla! Jag och soffan är för tillfället ett, eller ja de senast tre dagarna. Förkylning och feber, men det är bara att vila så går det över :) Dagens klagomur: Jag är som en levande kamin och jag kan inte ha öppet i vår ...

Av Johanna - 1 augusti 2010 22:08

Heeeellluuu. Denna helg har varit toppen, vi har verkligen gjort trevliga saker. Igår var jag ett par timmar hos frissan, blev nöjd, hon är bra min lilla frissa. Jag fick henne än en gång att göra mig mörk, fast hon så gääärna vill att jag ska vara...

...

Av Johanna - 28 juli 2010 20:20

Hejsaaaaan, jaha då försvann all energi =( Dag tre på mitt nya liv blev som en smäll på käften, jag känner mig skakig, energilös och sjukt sugen på allt som kan tänkas innehålla socker... Bleh. Men jag vet hur det var för ett par år sen då jag gj...

Av Johanna - 26 juli 2010 21:16

Hejsan, såja då har jag dammat av min blogg då.  Undrar just när jag skrev sist, jag har inte kollat, kanske i början av året? Jag kollar sen när jag skrivit klart.  Idag är första dagen på mitt förhoppningsvis lite hälsosammare liv. Jag antar ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards