Alla inlägg under juli 2010

...

Av Johanna - 28 juli 2010 20:20

Hejsaaaaan,

jaha då försvann all energi =( Dag tre på mitt nya liv blev som en smäll på käften, jag känner mig skakig, energilös och sjukt sugen på allt som kan tänkas innehålla socker... Bleh.

Men jag vet hur det var för ett par år sen då jag gjorde samma sak fast ännu extremare känns det som. Jag grät efter ett tag, var så sjukt energilös och sockersugen, MEN det försvann sen! Jag var bara tvungen att härda ut, så ja, det är väl "bara" att göra om det igen då.. Jag har hällt i mig säkert 10 glas saft idag, funlight min nya vän, den innehåller typ 0 kalorier, det är bra! Tyvärr hjälpte det inte så mycket mot sockerbegäret dock men men jag hoppas på en bättre kväll imorgon. Dagen går nämligen bra, det är kvällen som jag blir ett matvrak..

Hang in there Johannis !!


Imorgon är det i alla fall torsdag, det tycker jag är positivt, snart helg alltså! Jobbar lördag kväll men det är lugnt, det går fint det. Hoppas på att det inte ska tokregna hela helgen, vore ju fint med lite nice väder.

Ska träffa syrran imorgon också för en prommis, ska bli mys  


Då kanske man ska börja tänka på att knyta sig..Somna lite på soffan förut så är inte jättetröttis längre. 


Btw, håller på att planera för vår semester! Vi vet vad vi vill, men vi får se vad som händer!


Godnatt !

  







Av Johanna - 26 juli 2010 21:16

Hejsan,

såja då har jag dammat av min blogg då. 

Undrar just när jag skrev sist, jag har inte kollat, kanske i början av året? Jag kollar sen när jag skrivit klart. 

Idag är första dagen på mitt förhoppningsvis lite hälsosammare liv. Jag antar att 99% då tänker att jag ska gå ner i vikt? Jodå det ska jag men även försöka att må bättre i min stackars kropp i övrigt. Måste komma igång med träning, målet är att kunna träna på ett sätt som inte gör att jag får ont som fasen i rygg/ben/nacke i flera dagar efteråt. Låter kanske som något självklart, men inte för mig inte.

Till hjälp har jag min alldeles egna PT och kostrådgivare. Det smidiga med att ha just denna person som PT är att jag liksom får så mycket med i paketet. Han fyller inte bara mina behov som PT utan även en massa andra områden som till exempel diskning, bära hem tunga kassar från affären, sällskap på middagen och bion samt mysa med - får jag lov att presentera min Älskling Mattias! 


Kom just hem från en promenad, schesus, jag har sådan träningsvärk i benen...detta beror inte på ett pass på gymet, utan tre timmar sittande på huk och rensa ogräs på vår förenings innergård. Kommer antagligen att bli värre imorgon. Men sålänge det är träningsvärk så ser jag det bara som positivt. 


Idag var även första dagen på jobbet efter min vecka semester, ja en vecka, det går inte att ta mer på sommaren när man vill ha fyra veckors semester i vinter och fly kalla Sverige. Det är SÅ värt det när man väl är där ska jag säga. Förra året var klockrent, två månader i Australien, varav en månad jobb. Det var grejor det kan jag säga. 


Jag är mätt, men varför finns alltid det där hemska sötsuget och bara vill ta över ens kropp? Det finns en chokladkaka här hemma någonstans, Mattias har gömt den, det måste vara för hans skull för jag skulle faktiskt inte bara äta upp den sådär utan vidare nu när jag ska vara duktig...eller?

Idag har jag fått i mig en riktigt bra kost enligt mig själv i alla fall. Hoppas verkligen att jag kan hålla detta för då kommer jag att må mycket bättre. 


Nu är det dags för dokumentation, sen sova.


 


Puss puss pusselbit 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards